sobota, 9 stycznia 2016

#CO ZA SZYCIE


Podobno śpiewać każdy może, czasami wychodzi nam to lepiej lub gorzej. Z szyciem jest tak samo! W jaki sposób opanować podstawy, jaką maszynę wybrać, jak przygotować wykrój i samodzielnie uszyć wymarzoną część garderoby - na te wszystkie pytania odpowiada Anna Maksymiuk - Szymańska, autorka vloga i poradnika ,,Co za szycie''.



Pamiętacie mundurki szkolne? Ja jeszcze miałam okazję w takowych pomykać po szkole, choć krótko, jednak wspomnienia zostają. Ujednolicony ubiór miał za zadanie wprowadzać ład, profesjonalizm i bezpieczeństwo. Nikt ich nie lubił, ale każdy chodził. Co było w nich takiego złego? To, że nie miałaś poczucia wyróżnienia się w tłumie, byłaś zlepkiem szarej masy wyglądającej tak samo. I nie mogłaś nic z tym zrobić!
Teraz niestety jest podobnie. Idziesz ulicą i widzisz 9 na 10 dziewczyn w tym samym szalu w kratę. Albo jeszcze lepiej, będąc na ślubie siostry czy brata okazuje się, że nie jesteś jedyną osobą jak Ci się wydawało w oryginalnej sukience.
Sieciówki proponują nam łatwe rozwiązania, po które często sięgamy, ponieważ wygodniej. Ania wychodzi naprzeciw z czymś zupełnie nowym. Daje nam poradnik, dzięki któremu w przyjemny sposób możemy uczyć się wszystkiego od podstaw oraz zgłębiać tajniki szycia. Wszystko jest lekko napisane, a jeśli ktoś ma problem z niektórymi pojęciami, to na końcu znajduje się Słowniczek. Jeden z rozdziałów jest poświęcony wyborowi maszyny do szycia. Ania w swoim poradniku przedstawia również podstawowe szwy i ściegi czy materiały. W książce znajdziemy także wyciągi z tabeli wymiarów i miejsce na nasze własne projekty! I to, na co ja zawsze zwracam uwagę, rozdział 7 został poświęcony inspiracjom! 
Jeśli tak jak ja, jesteś indywidualistką, kochasz wszystko co
oryginalne i nie lubisz być zlepkiem tłumu to ta książka jest dla Ciebie! Ja swoją dostałam pod choinkę i jak na razie się z nią nie rozstaje.

Do zobaczenia wkrótce :) 

2 komentarze:

  1. Haha moj kontakt z maszyną by się pewnie zle skonczyl ale chcialabym sie nauczyć bo faktycznie teraz wszyscy noszą to samo :)

    http://naataliam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam niestety w 1 podstawówce mundurek :D
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń